Rakan Blogger

Sabtu, 16 Februari 2013

Kampus UIA Nan Indah

Hujung tahun lepas, aku berpeluang melawat Universiti Islam Antarabangsa (UIA) di Gombak Selangor. Kami datang sini atas urusan rasmi jabatan. Sebaik tayar kereta mencecah kampus, aku terpesona dan terlopong kejap melihat cantiknya bangunan pentadbiran utamanya.



Bangunan pentadbiran utama, cantik kan.

Dekorasi dalam bangunan yg cantek

Majoriti bangunan mempunyai unsur-unsur seni bina Timur Tengah. Terasa seperti berada di Negara Arab, hehe. Selesai sesi taklimat, soal jawab, makan-makan dan bergambar, delegasi kami dibawa melawat sekitar kampus. Semua bangunan Kuliyyah, masjid, pusat aktiviti dan kemudahan pelajar cantik-cantik belaka. Suka aku tengok.



Tempat berlangsungnya konvokesyen

Menurut pegawai yang iring kami tu, semua kemudahan kampus sengaja dibina setempat di tengah-tengah kampus. Manakala asrama pelajar di pinggiran kampus. Jadi senang lah, tak payah jalan jauh-jauh jika nak pergi kuliyah ke, nak makan ke, pergi klinik atau pusat aktiviti, semua dekat-dekat jer. Tak payah pakai transport pun.

Mini bazar pun ada, tak payah pergi pasar malam dah.


Kampus seluas 700 ekar ni mempunyai landskap menarik dan dijaga rapi. Uniknya ada sungai yang mengalir di tengah-tengah kampus. Terasa sejuk dan damai, errmmmm. Nama pun universiti antarabangsa, maka ramailah pelajar luar negara kelihatan di sini. Kebanyakannya dari Negara Arab lah.



UIA ni dah berusia 30 tahun, antara IPTA yang ulung dan mantap lah di negara kita. Kursus yang popular kat sini ialah Undang-undang dan Pengajian Islam. Tentu ramai adik-adik yang simpan angan-angan nak study kat sini kan. Pastikan impian jadi kenyataan yer. Berkat usaha dan doa pasti berjaya.


4 ulasan:

  1. tak pernah lepas ke sini lagi , cantik nya :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. kannn....rasa mcm gi dubai, hehe, mcm laa prnah pegi...hik hik...

      Padam
  2. aah laaa cntik nyer....nanti nak wat lawatan kat cner laa hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pegi laa Cik abbit, tentu sukaaaa....

      Padam